14 nov. 2009

Snö o en 2a plats

Bilfärden till Romme gick snabbt.
Malin körde dit på 3,20.
Sen hem började det snöa, innan
det hade jag krupit i kurvorna, lite
halkigt vart det så 5.5 timme tog det
hem..men hem kom vi. Leiken var INte
road av att stå i transporten sååå länge.
Värmningen blev inte så lång som Malin tänkt
sig, för hon var tvungen att reglera tömmarna
sen kom defeleringen för ett av loppen..
men jisses vad han sprang på det varvet
hon gjorde utöver de 4 joggvarven.
så såg fin ut.
Den som tippade v5an, trodde inte ngt på
Leiken, hade ju bara värmt lungt och inte
mött såhär tufft motstånd förrut, o det hade
han ju rätt i:) Men det hade varit så kul om
Leiken hade vunnit ...
Starten gick o Leiken tog spets från 2a spår.
Höll sig lugn, tills 4an kom o tryckte på, både
länge o väl bara för att komma ner i rygg.
Detta resulterade i att Leiken blev uppjagad
så det var bara för Malin att hålla i sig o åka med.
första 1000 gick efter 1.30,5...brukar ligga runt
33-35 annars...trodde ju inte att han skulle orka
hela vägen, men min lille krigare visade att han
har en vilja av stål...Malin tordes inte dra varken
norsken eller öronpropparna då hon var rädd
för att få en galopp..mjölksyran satte nog in..
1.31.1
Vart tiden, så han sänkte sitt rekord..IGEN.
En som stod med 60m tillägg..29 tid som bäst o med
198tusen insprunget kom som ett jehu ut i banan
o hann ikapp en 50 meter innan mål...
När Malin kom in med han så sa hon
-Vilken häst du har....
Var lite kul för desamma stod i grattis smset
som kom från Jenny som hjälper mig o kör..
O det har jag vetat hela tiden...
Men har inte hittat rätt träningssätt förrän nu.
Vart jättenöjd med loppet iaf...
Har kört honom idag, kan inte tro att han gick
lopp igår...
så blir nog till o anmäla till Färjestad den 23e.

2 kommentarer:

  1. Såååå duktig han är. GRATTIS Jag höll faktiskt båda tummarna för er. Fortsätt så./Birgitta

    SvaraRadera
  2. Tack tack...ska hålla tummen för er till Örebro..om ni inte har ngr knäkappor så har jag ett par som jag inte använder längre..Leiken hade full mundering när han började..både knäkappor o senskydd fram..nu inget..men det kan väll vända antar jag.

    SvaraRadera