12 jan. 2010

Inte alls så öm, o febern väck..


Tur det, för imorse när jag försökte få

tag på veterinären hade han inte telefontid

förrän imorrn..hade Leiken haft fortsatt

feber så hade jag naturligtvis ringt ngn

annan veterinär o frågat efter en akuttid.

Men febern är väck, sen är det frågan för
om det varit hög temp ngn gång.
Jag hade upp en till temp, o Veronica
hade oxå hittat en..de två visade igår kväll
på 37,6 och hästtempen jag hade visade
38,1, så visst när han låg på 38,8
var ju tempen förhöjd, men inte så mycke
som vi trodde...

o han är inte alls lika
öm som han har varit, stod tom helt still
idag när jag o Emilia lindade ett bot bandage
över knät på honom...
eller en linda över knät o ett under...

Han hade 37.6 i temp imorse..så det ska väll
vara ok.



Ska ändå rådfråga imorrn om jag ska vänta
ngn vecka o komma in, lr få en tid på studs..
Bara o hoppas att man gjort rätt som väntat
lite, men då han var bättre redan på söndag
morgon så tror jag det...blir nu säkert ngn grad
som han kommer visa så behandling får jag
nog rikta in mig på..men hellre lite vila nu
så att han har 4 friska ben till sommarn..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar