17 dec. 2011

Uppdatering...

Vart vila i måndags o tisdags.

Onsdag fick han på flapskor fram,
tyckte nog att han gjort sitt då, för
när jag tyckte att vi skulle rida kom
vi inte så värst långt innan han vände
jag hade inte fått i ena stigbygeln, så
var ju inte mycke o sätta emot.

O det var han ju tvungen o prova ett
par ggr till...tillslut fick jag han dit jag
ville, så han fick ju gå desto längre när han
dummade sig...

Vila torsdag o fredag, måste få till ngn typ
av belysning så att jag kan köra ngn dag
under veckan...

För idag var han upp i det blå när jag skulle
sela han, lilla Herkules var ute på tur, o det
går ju inte i Leikens värld, att något avviker,
är ju BARA han som får lämna gården verkar
det som..vill ha stenkoll...inte bra idag då hagen
inte är för frusen, utan var lerinpackning LÅNGT
upp på benen...vart är vintern????

Iaf Ida släppte iväg oss, o då är det inga problem,
tog med en asp som låg efter vägen på vägen hem,
han viftade lite på öronen i början men accepterade
det släpande ljudet fort ändå..

IMorrn blir det till FÄrjestad, hoppas att de skött banan,
och att det inte är för mycke snöoväder, för då kör jag hemmavid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar