7 jan. 2013

Lite uppdatering...

Då det varit lite dåligt, IGEN med uppdatering,
får det bli som det blir..

Körde Leiken för 2v sen, lindade med fleece lindor
runt bröstan o trodde att det skulle skydda, men nja.
Har nu beställt en tunnel i fårskinn som ska vara bättre.

Annars har det varit lite småjobbigt åt han de senaste dagarna,
fredag o lördag red Emilia, jag går med med longerlina så
att han inte får för sig ngr dumheter och då går han jättefint.
Bra då hon kan göra lite volter o så då vi är på gärden.

Igår red jag och Emilia fick gå brevid, hon släppte efter ett tag.
Han skötte sig jättebra så jag försökte o trava, men se där
fick det tydligen vara nog..skithäst..känner mig rätt liten på
jorden då han börjar o konstra, balansen som fanns då jag
var yngre är borta kan jag ju meddela..

Men han voltade bra iaf, så ngn ny muskel vart det väll.

LÄNGTAR TILLS JAG KAN KÖRA HAN....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar