19 maj 2010

Pg igen då...




Har flyttat till nytt stall...jag vet igen..

men man råder inte över allt o jag vill

att min häst ska ha det så bra det bara

går...


Nu har jag eget hö, egen hage vilket

resulterar i att jag vet hur mycke mat

han får i sig under dagarna...Han kommer

att få gå själv några dagar nu, sen får vi

se om han ska gå ilag med Max..han äter

oxå mycke hö ute under dagarna så det

blir jättebra...


Sen när det blir dax o släppa på sommarbete

så kommer Leiken att få gå i en egen

hage i hagen om det blir nödvändigt, o den

kommer att gå in i en liten skogsdunge, så att

han får lite skydd mot sol o regn...


Igår morse skrällde jag till ordentligt, var

dit för att släppa ut o se hur det gick i hagen,

Kom ju dit sent på måndagen så ställde in

direkt i boxen o det gick bra..iaf..var så varmt

redan vid 8 så tog inget täcke på han...det var

längesen han gick utan..o det första han gjorde var

att dyka ner o rulla sig, som tur var där det var

någolunda torrt..


men när jag kom upp på kvällen

så hade han gjort det ett par ggr till, o inte där det

var torrt kan jag tala om, men det som var värst

att få bort var alla lerklumpar som blev under

magen när han sprang upp o ner i hagen..han var

sååå arg på mig när jag försökte få bort det..han

har ju rätt mycke hår om man säger så..


Iaf när jag väl fått rent honom så körde jag Leiken

ilag med Max..den var rolig den, tycker inte

om att gå bakom kärror så han fick vara framför

men han kunde helt utan förvarning hoppa ett skutt

åt sidan, vilket vart framför Leiken då jag körde

i mitten för att kunna vara där det var lite mjukare.

Men Leiken fogade sig o tillslut höll vi oss lite längre

bakom så att det inte skulle bli tvärnit för Leiken.


Var en sväng han kändes lite mysko, men körde

på han en bit o då kändes han kánonfin...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar