3 maj 2010

ROmme...

Ja vad ska man säga...Leiken har ju sett
fin ut på snabbjobben..så trodde att han
skulle vara i den främre träffen igår
med sommarskor o allt...

Men blir inte alltid som man trott...

Under värmningen såg han kanonfin ut,
sen den större delen av loppet oxå vad
jag såg från där jag stod...men vid sista
500 så skulle Malin köra på han när hon
fick fritt..o han svarade med att galoppera.

Första galoppen på 13 starter, men blev
inte diskad iaf...28,5 fa. 500, 30,5 fa 1000
o 29.5 sista 500m..så det gick ju undan..
men Leiken slutade på 34...

Blir nog besök hos veterinären för att vara
säker på att det inte är något, men finns
säkert ngr leder att behandla...fram med
stora plånboken...men allt för att han ska
bli bra igen...får bli behandling av resten av
han direkt efter oxå...för jag är säker på att
det är något som inte är som det ska i rygg
lr hals...

fortsättning följer....

2 kommentarer:

  1. Usch vad det är lessamt med desa galopper. Men i regel beror det ju på att något är fel. Hoppas du får rätsida på honom. Bättre lycka nästa gång!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas oxå att jag får rätsida på han..gör ont i hela mig att han har ont ngnstans..hade varit en helt anna sak om han gjort så gott han kunnat o inte hunnit med i deras tempo..men galopperar han så är det nog ngt som inte är bra...syns hoppas jag frampå, med friska hästar..

    SvaraRadera