30 apr. 2010

Dagén efter jogg...

Niklas kom o slog på framskorna idag,
äntligen fick jag rätt storlek...kommer
aldrig missa det igen...

Sen blev det till o borsta o sela,
var ett tag sen jag körde hemma
har ju försökt att rida när tillfälle
har givits..men idag så..

Ack så besviken jag vart idag,
dels var det ngr ungar som stod
o spelade tennis mitt i vägen över
en sj pall..visst de flyttade på den,
men vi var VÄLDIGT nära innan det
hände..Fick från samma hus med mig
en hund som sällskap en bit..han vägrade
o lyssna på sina ägare..o jag kände inte för
att vänta på att de skulle hinna ikapp..

Kom en bit på väg då jag till min förtret
märkte att de lagt på massa stora stenar
på våran fina raksträcka..suck, har inte mycke
att köra på, oxå förstör de..men de har kört timmer
o haft sig de senaste veckorna så är väll därför
som de har fyllt på då det har blivit sönderkört
av alla maskiner..så kanske blir bra när det blivit
tillkört igen..hoppas jag iaf..

´Körde på han lite på en gräsväg,
o han kändes fin, så spännande kommer
det o bli på söndag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar