24 apr. 2010

Snabbjobb på banan idag..

Var väll lite nervöst efter sista startens
utgång...men det hade jag inte behövt
o vara.. har fått gliringar om att han
måste ha varit halt under den starten,
men jag har inte varit till veterinär med
honom efter den starten...
han har fått hårdare rakbanejobb än
innan o inte visat ngt som liknar hälta.

Jag har haft ut en värmekamera med
tillhörande kiropraktik (tack Kjell)
o även en gammal tjejkompis som
går kurs med alternativ behandling..
Sen har jag kört på med lite dundergrejer
som jag tror mycke på..o fler med mig,
men man får passa sig lite för det är
karens som heter duga på den..men
räkna kan jag så det är lungt..
Massage o stretsch försöker jag oxå med..

Så nu idag tyckte jag att det var dax för
rundbanan för att kolla hur han såg ut
i kurvorna, så sulkyn åkte på hästsläpet
o iväg drog vi tidigt imorse...Malin började
med att slå på en tappsko..sen bar det iväg
för värmning, tjoho..ångrade att jag inte tagit
med tävlingshuvudlaget med cresendobettet..
jisses vad han låg på..tog nog 4 varv innan han
lugnade ner sig så att Malin kunde sätta sig
upprätt..skitfin såg han ut...sen körde hon 2varv
till...o på det 7e skrittade hon en bit för att sedan
vända upp o köra ett heat på 2140m

Jag tänkte i mitt stilla sinne att detta går aldrig
när han har legat på så in åt norden i värmningen..
men joru..han såg jättefin ut, HELA tiden..så läcker..
såååå kul..

första varvet körde hon 40 tempo, o andra gick 35..
bara åkandes fick mer sitta o hålla han så att han
inte skulle springa för fort...o detta gör han helt
själv...o inte nämnvärt flåsig när han kom in heller..

så nu ska jag anmäla till Romme..o på måndag kommer
Charlotte med lasern..denna gången MÅNGA dagar
innan starten..för tydligen räcker det inte med 4 dagar
för min käre häst märkte jag sist
...men det vet man ju själv efter
ett besök hos henne..man blir ju rätt sliten ett par
dagar efter...

2 kommentarer:

  1. kul att han går bra igen! han gick ju inte dåligt sist, men de va ju första utan pengar på mååånga starter, så vi har väl blivit bortskämda med att han ska va med i täten:) de va ju ändå 500 meter längre lopp än han hade gått förut.de finns alltid staketkuskar som klagar, men de ä inget att bry sig om. hade hästen varit halt hade väl banveterinären eller kusken sagt nåt. det är bara avundsjuka människor som gnäller:) om alla hästar blev så ordentligt omhändertagna som Leiken skulle jag va nöjd. tyvärr är det inte alltid så. men har man många hästar blir dom väl kanske inte så personliga. jag har ju praktiserat i olika travstall, å jag vet ju att jag tycker att hästar ä roligast i små doser.. ska bli kul å se hur de går på Romme! lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Tack du:) Jag vill kunna göra som jag gör med Leiken, få honom att känna sig omtyckt o speciell..tror nog att det är en del i att det går bra..för varför skulle annars en amatör som jag lyckas när inte en amatör som hållt på i hur många år som helst lyckades få han hel...nej..sunt bonnförnuft kommer man nog långt med..så ta rygg på mig o Leiken du när det är dax för dig o Helga att äntra tävlingsovalerna..

    SvaraRadera