19 juli 2010

Sofie har ridit snabbjobb idag...



Bilderna är från första gången hon red, jag tog mig en
hästfri dag idag..Men Sofie tog o värmde Leiken 3 varv
på sandbanan, (a 1,3km) sen red hon på honom lite
där det är rakt, en liten kurva o rakt igen...3vändor..
så att han fick blåsa ur sig lite inför starten som nalkas.
Får se om det var ett bra val av mig att leja bort
det ...men jag kan icke på något vis rida själv,
så funkar detta så är det ju kanon att Sofie vill hjälpa till.
Han hade tydligen varit kanonpigg, kul om han tycker
att det är roligt, för han behöver nog lite variation
..får se hur han är imorrn bitti,
ska släppa ut dem så att de får äta frukost
ute i lugn o ro, sen ska jag jogga han lite lätt..
Vila onsdag, då Niklas kommer o skor, sen jogg på
torsdag o start på fredag...sen börjar planeringen efter
hur han presterar där, nytt lopp är i sikte, men finns
så mycke som spelar in så väntar som sagt var lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar