11 juni 2011

Nu är han riden minsann...

Dagen efter vagnsturen tog jag mig en skrittur
på han, med Elin o Gugge som fick agera lite
draghjälp o förstärka mitt dalande självförtroende.

Dagen efter skulle Emilia rida lilla Daisy igen, så
då fick Lina följa med o rida Leiken i paddocken,
barbacka o skritt...

Sen dagen efter det vart det samma igen, Emilia
på lilla Daisy o Lina barbacka på Leiken, lite volter
o serpentiner, bra för leiken det..

Vilodag dagen efter..

Igår körde jag han ca 8km, fick bege mig ut på ett
gärde efter ett tag, för tyckte att han nickade o hade
sig lite väl mycke, blev orolig att det är hälta..men låter
ju konstigt, skulle han ha vilat sig till den..hmmm..nej
tog mig friheten o gå ut o köra en närmare 100m på en
gärdeskant, för att ställa på han lite o se om det var så
illa ställt som det såg ut, men icke, sprang så fint så...så '
är väll stenarna o Leiken som inte riktigt är överens..

Idag så lurade jag med Elin igen, snäll hon..Emilia skulle
ha varit med med Daisy, men hon var lite för ömfotad
så hon fick vända..idag så travade vi en del..skönt att man
kan vara på kanten ordentligt då man rider...lite kul o få se
dressyr medans man red, Elin tränar ju även om det är på
vägen..så fint så...

Imorrn blir det en körtur, sen vila på¨måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar