19 juni 2011

snabbjobb o ridning

Idag vart det en tidig morgonpromenad,
hade velat o trava lite mer än vi gjorde, men
gjorde bort mig o glömde ridbyxorna hemma..
vilket medförde att joggingbyxorna kanade upp
o det skavde på westernstiglädren...tog ner det
o det for upp lika fort igen...att det kan göra sån
skillnad på sko o stövel...kändes som flera cm lägre
sula med gummistövlarna jag hade idag, kontra
ridskorna jag hade sist, inte ett dugg stabilt..nej
tacka vet jag ridbyxor o ridskor.-..

Igår körde Malin 5 bakvarv på rundbanan, sen
ett heat på 2 1/2 varv....gick inte fort, men han
har varit ifrån ett tag nu så det är ju snällast att
börja lite försiktigt..han ska ju ändå inte ut i lopp
förrän i mitten av juli..monte blir det...spännande
så nu ska jag rida en hel del så att han får lite muskler
i ryggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar