28 dec. 2009

Leiken tror att han är ett varmblod:)

Hade tur att få sällskap av Cluedo
på "joggturen" idag..o jogg o jogg.
Nja vart nog mest inslag av snabbtrav.
Med inslag av galopp...han blev inte lite
frustrerad av att han INTE orkade hänga
med i Cluddes fart när han älgade iväg
i galopp...så ngr steg tog käre Leiken,
men ställde sig lika snabbt igen...
Vet inte om det är bra lr dåligt att han
springer så snabbt så snart inpå start..
men den som lever får se..
På kvällen fick jag med Jonas upp
så att han skulle hjälpa mig att byta
brodd...jag trodde att det var jag som
var klen..men nja..jag vred hoven åt ett
håll o han försökte att dra brodden åt
motsatt håll..men fick inte tag..så han får
gå med brodd modell mindre denna starten
så får han bli omskodd inför nästa start...
Så hoppas att Bjerke har ordning på banan,
så att de räcker, men borde väll inte vara
isbana iaf..får jag hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar