1 feb. 2010

Dax att köra igång lite försiktigt igen..


Jomen visst, ni som känner min Leik,
vet nog vid detta laget att det där att
ta det lungt existerar inte riktigt..var en
del tramp som sig bör innan selningen var klar.
Men när vi väl går iväg så infinner sig lugnet själv.


TÄNK här har han från att ha tävlat ca var 14e dag
sen i slutet av september till 6e januari..stått nästan
1 månad kan man säga..de senaste 10dagarna helt
o hållet efter han blev behandlad..o ändå beter sig
så himla coolt...Älskar den hästen...


Han var PIGG o jag menar verkligen PIGG.
Men för den sakens skull inte dum, utan försökte
dra iväg, o saktade när jag bad han...
Körde en 5km..tyckte att det fick räcka..
Idag var Charlotte här o behandlade han..
ingenting att anmärka på..så vilan har nog
bara gjort han gott..ska bli så kul o se vilka tider
han kommer att åstadkomma frampå..

Ska försöka att köra på onsdag igen, om jag
hinner innan mörkret faller på. Sen om det inte
är snöstorm på torsdag blir det ett besök på
rakbanan, för att checka av om det ska anmälas
till Färjestad..Så håll en lr ett par tummar för att
det är körbart på vägarna, för jag riskerar inte liv
o lem för att ta mig in till banan, ä ngn mening med
allt...


1 kommentar: