7 feb. 2010

Pulsa i snö o longering...

Longera är ngt som varken jag eller Leiken har pysslat
med förrut, men blir man rekommenderad av veterinär
så är det väll bara att lära sig..fick honom att trava ngt
varv idag..o skritta ett par stycken..men som ni ser på kortet
vet han inte riktigt vad jag vill..o jag är inte helt säker på att
jag kommer i rätt läge heller:( men får väll traggla på tills
han förstår, för rädd för spöt är han ju icke...petade på han
precis bakom frambenet tillslut o då gick han iväg..annars
kommer han gärna in till mig i mitten..
Idag innan longeringen så hade vi Becka
på släp på ett tefat...Emilia satt i kärran
o höll i..de bytte sista vändan..5km vart det.
Sen kort från gärdet där han fick pulsa
4 vändor idag..sen vart det efterjogg 2,6km.
Till veckan blir det snabbjobb, vet inte
vilken dag än..måste ju passa med kusken:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar