11 mars 2010

Usch vad fort det kan gå...

Började så bra, Leiken kändes jättefin.
Hann bara köra en uppvärmningstur
då ena tömmen gick av, inte lätt o styra
en häst med en töm..o ska inte prata om
att få stopp...

Gick inget vidare, försökte att styra
upp honom i snödrivan som går längs
vägen, men icke, slutade med att jag
höll på att välta ur sulkyn..fick försöka
o göra det onda mindre ont så hoppade
ur...slog mig ändå rätt rejält...

Upp o traskade efter Leiken som drog
mot 45an...såg framför mig hur han blev
mosad av en långtradare, men han tog sig
över till andra sidan o höll sig på kanten..

Stannade ett par från Göteborg, de vände
o följde med mig efter Leiken som hade
förstånd nog att springa in mot Fagerås..
Vi åkte förbi honom så att jag hann o hoppa
ur bilen o fick stopp på honom...

Han såg väldigt frågande ut, hur kom jag
dit så fort!!!!

Tog oss en promenix hem till mig där
Veronica kom o mötte upp, selade av
han o började fundera på vart jag skulle
få tag på ett släp, då mitt NATURLIGTvis
inte var hemmavid...

Veronica hittade en som kunde låna ut
så det ordnade sig..jag kunde därmed
blåsa av att en kompis skulle slänga sig
in till stan o hyra en...

TUr att Maria var här o kunde hjälpa
till med Joakim just idag...tog ju lite
längre tid än vad jag hade beräknat.

Imorgon ska jag pån igen..få upp
kärran o köra en sväng, utifrån hur han är
får jag se om det blir start imorrn lr ej...

Minsta tvivel så stannar jag hemma med han..
Men håll en tumme att han inte har sträckt sig.

2 kommentarer:

  1. gött att de gick bra!! men, skulle det hända igen så har jag transport. i kväll hämta vi hö i den, men på dagen va den tom.. men det står still när det händer nåt. då kommer man inte ihåg sånt.. va otrevligt att tömmen gick av! det får ju bara inte hända!! men jag red en gång när bettet gick sönder, så allt kan hända.. hoppas bara det inte händer igen!

    SvaraRadera
  2. TACK då vet jag....hoppas att det inte händer igen..får inte hända igen:) ä lite nervös över att köra idag, men det MÅSTE ju bara gå.

    SvaraRadera