9 juni 2010

Uj så sur o grinig....

O varför..Jo matvraket Leiken Eriksson fick
inte följa med Max till beteshagen idag..
hade slängt rätt många onda blickar mot
stackars Eva när hon gick iväg med Max.

Så när jag kom där på förmiddagen tänkte
han nog JIppi..men blev vrinsur när jag ställde
han vid pålen..o tog fram selen...stackarn.

Men försökte att förklara för han att man
måste äta bra OCH träna om man ska kunna
vinna några lopp..så när han hade dansat runt
ett tag fick jag tillslut på selen, o då stod han still
sen...

Han var inte så jättefin i bajset igår när jag mockade
så hade först tänkt att han skulle få gå högst 2 timmar
per dag nu till start...men pratade med Caroline lite
o bestämde mig för att rädda det som räddas kan...så
han får bli utan nu ngr dagar..bajset såg bättre ut redan
imorse, för de gick inte där något igår heller...skönt.

O pigg var han, jisses vad spring i benen han hade,
tur att det har regnat, så att det är lite mjukare
i vägen..körde förbi ett par av Carolines hästar
som är på sommarbete i krokarna...o där var det
livat...

Imorrn blir det till o borsta o göra det bästa av
situationen som uppkom idag i den lite mer leriga
hagen mot vad man är van...sen på fredag smäller det..
håll i hatten ni som har ngn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar