15 mars 2011

Inte ett dugg förvånad...

Ut idag på dagen efter tur då,
jisses vilken smörja det är på
vägen..det började i riktigt
behaglig fart för o vara Leik.
Men sen när han ansåg att upp
värmningen var avklarad så var
det full fart igen, jisses vad fint
han springer..skithäst till o inte
kunna bita ihop o visa i löp oxå,
men nejdå bara när det passar herrn.
Men det är väll därför jag älskar han
så, kallblod i ett nötskal

Han förvånade mig dock idag, var vatten
över HELA vägen o säkert en 5 meter brett
såg inte botten där inte, tänkte att här kommer
jag aldrig över med han, men jorå, han skrittade
på som om han aldrig gjort annat...annars brukar
jag få sätta fart på han så att han inte märker
att han är i vatten förrän man ä mitt uppe i, men
då jag inte hade på regnkläder idag, kändes inte
den varianten ngt lockande...duktig pöjk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar