30 mars 2011

Momarken...

Borde nog stannat hemma, började så fint när jag skulle lasta Leiken, då drog han ut mot gärdet, isigt så det var bara att hänga med...sen gick han in.. Malin var lite sen, som sig bör...så gick in o köpte korv till mig o Emilia..tankade i en hundring oxå... När vi kom fram så hade vi gott om tid på oss..så åt lite pannkakor o så...sen vart det till o sela o Malin värmde en PIGG Leiken..efter det vart det till o dra ur brodden fram..hade inget o plugga i o det fick jag ju ångra sen kan jag lova... Starten gick, 3an var kvickare än Leiken, så Malin var nästan ner i rygg på den när den slängde sig i galopp, Leiken satt alltså i ledningen, fick väll rumstrera de första 500m, 27.5....sen kom de o dundrade förbi...28-5 fa 1000, så i vanlig ordning så var det inte mycke med Leiken på upploppet, men det är ju framsteg att Malin kan köra på han nu iaf, förrut så fick hon bära han imål, men orken har inte riktigt infunnit sig än..men nu ska det testas lite saker i både utrustning o träning så blir nog bra. Han kom in, duschade han, sen var det bara o börja o kämpa med en söm för att få ur skiten i broddhålen, tur att det bara var 4a i varje sko...när det var gjort så fick jag hjälp av Malin o få i brodden, jisses vad min rygg värkte, för Leiken var ju inte ett dugg road av att stå med framhovarna uppe...blev ngt fel, så jag var tvungen o gå o köpa nya brodd...o även en gängtapp för att göra nya hål, känns ju lite sisådär nu när det snart är slut på vinter säsongen, men det kommer väll o komma fler...blev även en o dra åt brodden med..då Malin fick en brodd o fastna i den jag hade med mig, den kom loss senare så nu har jag TVÅ.... Lastade o begav oss av hemöver, kom till tullen.. gick in i godan ro med papperen, kom ut igen o funderade på om de startat bilen, då ljuset var på.. insåg rätt snart att jag glömt o stänga av det... vred på nyckeln o nejdu, hände ingenting...som tur var så var fler påväg hem, så fick hjälp med startkablar o få igång härket....har en pyspunka på ett däck som jag vill hålla koll på, åkte in på en mack i töcksfors, men det var stängt o de hade plockat in den man fyller luft med. Vidare mot Årjäng, in på Statoil som var öppet, där fanns det inte heller ngn för de hade blivit bestulna...åkte ner till okq8 på vinst o förlust stängt men där kunde jag kolla o fylla på luft i däcket... gick bra hela vägen till Rasta där jag dumpade av Malin, hem med Emilia o sulkyn innan jag trött i ögat drog vidare mot stallet, tordes inte stänga av bilen så den fick stå o gå, bytte täcke på Leiken o slängde in han i boxen...mockade ur kärran så gott det gick...var lite lat så gick upp för en liten snöhög för att kunna slänga ut det som blivit på gärdet..vad hände då..jo naturligtvis trampade jag ner mig till knät ungefär. Inte ett dugg förvånad...suck...vände o åkte hem..där kom droppen som fick bägaren att rinna över, fick inte loss stödbenet på kärran..där vart det ridå...backade in kärran så långt jag kunde sen ställde jag ner allt o gick in o duschade o la mig... RIDÅ.....

1 kommentar: