18 maj 2011

Åsktur igår...äta gräs idag

Ja, att jag vågade mig ut igår...såg inte så farligt
ut när jag mockade o så...sen när jag skulle
spänna för Leiken för kärran så ja vad säger
man öppnade sig himlen...regnade på tvären..
Jag hade en lång regnkappa men vad hjälpte
det på benen när jag väl kom iväg,
(på en blöt filt som blåst ur sulkyn o naturligtvis
ner i en vattenpöl bakom...) det rann ner vatten
i stövlarna..suck..men något som var bra med det
var att Leiken gick från att inte kunna se hans
vita strumpor till att de var kritvita när vi kom
hem, dusch släng dig i väggen...

När åskan var som närmast hann jag o räkna till 2 1/2
sen small det rätt gött, tussar i öronen på Leik, nja inte
denna dagen då man skulle behövt..men han tog det rätt
coolt..gudskelov..blev en tur på ca 5km...

Idag vart det gräsätning o svans borstning, har sån tur att
han fått gått i en sandhage idag, o ska göra imorrn oxå...
Super....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar