30 sep. 2011

Snabbjobb färjestad travbana

Åkte imorse, efter att jag lämnat Joakim
på dagis...gick bra att lasta, stod still under
resans gång...

Väl inne så selade jag o då gubben som oxå
selade i cstallet hade gett sig iväg fick jag
vassego o försöka o ta mig ut o upp i sulkyn
själv...o snälla Leiken stannade nog länge
så jag hann o klättra i.....

I vanlig ordning var det full rulle på skogsslingan,
jisses vad han springer...gjorde ju inte saken bättre
att gubben som hade ett varmblod kom bakifrån
o sprintade förbi oss, krävdes viss övertalning för
att få Leiken att förstå att kallblod INTE springer
lika snabbt som varmblod, men efter ett tag så ..

när jag sen efter 2 varv vände upp på rakbanan,
så hade jag i vanlig ordning INTE fått igång klockan,
så fick sitta o trycka på alla knappar o lite till på första
repan, alltså har jag ingen koll på hur snabbt det gick,
men runt 50 kanske...hemåt sen var klockan igång,
o det var väll tur det så att jag fick bevis för att det
gick undan....35 tempo, utan chek..så i 3 vändor sprang
han 35 tempo...sen fick jag sällskap, eller tog mig friheten
o fråga en kille som tydligen skulle köra 40-50 tempo om jag
kunde hänga på, så att Leiken kanske skulle acceptera o
springa lite långsammare...o det gick bra...så de sista 2 vändorna
gick nog runt 45 tror jag...

Pulsen låg på 76 efter ett varvs avjoggning, efter duschen 60.
Flåsade en del så tog nog där det skulle...han är väll trött på
o bara skritta hemma kanske, så vill springa av sig lite...

Ska dock varva ngr färre snabbare intervaller, med fler
långsamma frampå, men idag fick han bestämma själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar