9 nov. 2010

På gärdet idag...

Men fick bara klartecken av fadern i huset,
så får göra ett nytt försök imorrn..

Men körde på gärdet idag iaf, så långt ut
det gick o köra...fick sick sacka mellan ett
par ensilagebalar, hade varit fint det om jag
revat någon..dyrt.

Gick undan i skapligt tempo i "bakvarv",
lät han hållas..började ju så bra med att 3
rådjur skuttade ut framför oss...Leiken vart
ju uppe på tå förstås...sen att det blåste o ven
snö gjorde väll sitt till...körde 4 varv...

Sen gjorde jag dumheten att jag vände varv,
jomen tjena bra gjort fru Eriksson...han vet väll
vilket varv som det ska springas fort på banan o
här gick det ju undan kan jag lova, så det vart inte
till o sick sacka mellan några balar i det tempot inte,
nej jag körde att på säkerhet o tog dem på insidan..
höll i tömmarna för glatta livet, men efter lite bråk
så vart det ett lite mer lagomt tempo...har inte haft ont i
armarna sen jag tog hem han ,men idag vart det åka
av...puh...men urkul säger inget annat...

Sen tebax till stallet för att göra iordning o invänta Caroline.

En av hästarna som hon behandlar hade vunnit monte lopp
på DRammen idag...kul...

Leiken var hon förundrad över, var ömt över där Si leden
sitter...sen var hela högersidan som förbytt...började med
höftkulan den satt inte som den gjort..sen fortsatte det hela
sidan fram...ska kolla me Håkan om detta är normalt...men
inge stel o så o det är ju bra..o det baktill som var innan
Håkans besök var som bortblåst..skönt...

Nu blir det vila i 2 dagar för Leik, sen jogg i dagsljus på
fredag...ska bli sååå skönt...sen snabbjobb på lördag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar