30 nov. 2010

ridtur igår körning idag..

Lina o Emilia barmhärtigade sig igårkväll,
så jag fick testa om det fungerade att få stopp
på han när betthållaren satt på...jag hade dock
satt fast han i grimman under me grimskaft
ifall han skulle toka sig, men det gick som
väntat me denna coola killen..kanon..

Idag vart det till o ta ut dem imorse..brrr.

sen tebax efter att becka kommit hem
för att köra en sväng, trodde nog inte att
det skulle gå vägen me de nya sakerna
måste jag ju säga..högt me huvudet o trippade
o då menar jag trippade fram...tänkte att nu
kommer jag att få en resa jag sällan glömmer.

Men bara jag släppte så att han fick trava så
lugnade han ner sig.. vart en tur bortåt den goa backen:))
Sen i närheten av den har jag fått tillåtelse o
nyttja ett gärde...o vilket gärde sen, stort o en brant backe
mitti...kan inte bli bättre inför vinterträningen som nalkas.

Fick reda på spår idag oxå..va intr så många hästar med,
3 på 1a volten, 3 på leikens volt. o 4st 20 meter bakom..
Ä Leiken lika bra som sist, så har han lika stor chans
som de andra:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar