2 dec. 2010

4 dagen på raken...

Men Leiken var inte mindre pigg för det.
Skulle ha kört ett par varv runt sandbanan
tänkte jag, men fick tänka om, för det första
fick jag gå ur o ta bort bettlyftaren, han sprang
me huvudet VÄLDIGT mycke åt vänster o när
jag drog i tömmarna så tog det inte på nosryggen
alltså fanns det ju inte någon ide att ha den..o
jorå han lugnade ner sig till viss grad, men hade
nog påverkan att vi mött Max just innan oxå
så hade han fått bestämma hade han nog vänt
o lämnat mig på sandbanan innan jag hann upp
i sulkyn igen...

så efter ett varv bestämde jag mig för att gå mot
gärdet istället, o när han fick trava igång lugnade
han ner sig igen..puh...upp på tå Leiken ska jag
börja o kalla han, lite synd att man ska vinterträna
men finns ju inte så mycke lopp i närheten så det
blir nog väl...om man inte ska dra till Bjerke igen..

När vi landat hemma igen, kom Caroline...o visst
han hade lite träningsvärk men annars kändes han
KANON...så det gjorde det ju ändå mer surt att han
inte ska tävla på ett tag...hmmm. Men får se efter
måndagens tävling, har ju svängt väldigt med denna
herrn men hoppas att det är slut med det nu:))

1 kommentar: