9 dec. 2010

Efterjogg igår...

o jorå, pigg o fin..o nu MYCKE lugnare med
gegglingen me bettet...skönt..o lite konstigt
då han trots allt gått lopp, men kanske har
hjälpt med att köra med ett rakt bett ett tag.

Körde till vägen o tebax o ett varv på sandbanan,
vart väll 6.5km mycke skritt vart det..men så ä
det med vägarna, börjar dock bli behagligt mjukt
vid kanterna...

Sen kom Caroline o knådade lite på han, var lite
på vänster fram, uppe i..men annars hade det
som var sist när hon var hem väck,,konstigt det
med efter ett lopp...men skönt..hon vet vad hon
gör den tjejen...hoppas att fler vill prova henne.

Sen vart det skit, hade lite bråttom hem, tänkte
att det går nog att släppa in Leiken rakt in i hagen.
Nerru..han började o backa fick panik när jag försökte
trycka in han i hagen med tråden..tvärvände o drog
med sig tråden från kortsidan o handtagen ut..
först mot vägen men vände o kom tebax som tur var.
Fick gå in efter mathinken o skramla med den...då
fick jag ta han..puh...

In me Leiken i boxen, hämtade in Max för att Leiken
skulle lugna ner sig..ut o letade tråd, hittade den o hand
tagen som tur var..ut till hagen för att få tebax den på
stolparna som stod kvar...fick skarva en bit då några av
isolatorerna var trasiga....in o hämta hästarna o ut med
dem i hagarna igen...så där fick jag för att jag inte gjorde
som jag brukar....

gå in i hagen vända leiken sätta fast handtagen o sen
ta av grimman....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar