8 okt. 2011

Provlopp...

Började ju lite sisådär imorse då jag när
jag kollar hovarna på Leiken upptäcker
att han tappat en sko, förvånad, nja inte
värst...

Ringde Paw för att tala om eländet, men han
sa att han skulle hjälpa mig..så vi åkte iväg.

Paw har nog många järn i elden, för tog ett
tag innan han kunde komma o hjälpa mig,
sen att det var ett lopp som det inte blev
några hästar i gjorde det ju inte bättre med
tid precis...men Leiken fick väll stå dryga
halvtimmen mellan värmning o start..

Tog spår 3, han hade 2 innanför sig, brisade
lätt till ledningen, körde 37 första 500m och
39 första tusen...Paw tyckte han kändes kanonfin,
sen kom de berömda sista hundra metrarna, lr
redan de sista 700 så började han o kräva lite
mer av Leiken o då började han dra vänster
bakben...SUCK....

Paw funderade på om han är halt, men jag vet inte
har ju nyss varit o gjort böjprov, o då visade han
ju ingenting bak, kan ju ha kommit efter kanske,
men har ju inte gjort ngt speciellt efter det...så
bestämde mig för att köra lite skritt i backar
hemma o varva det med ngt snabbjobb, o sen
åka tillbaka till Arvika så att han får testa han
i provlopp om 2-3 veckor, är det inte ngt bättre
då så får jag väll bege mig till veterinär, men tror
mer på att han inte orkar helt enkelt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar