29 okt. 2011

Rodeohäst nästa???

I torsdags så tänkte jag att Emilia skulle få ta
sig en ridtur i skogen..mysigt för både henne
o Leiken..men det tyckte inte herrn...hon kom
iväg, dock så kom det en bil i samma veva som
inte kan ha haft ngt avgasrör...såg ut att gå bra,
men hon kom tillbaka..o talade om att Leiken
hade stegrat sig...hmm, blev ju lite förvånad
men innan jag fick tag på han så att Emilia kunde
sitta av så stegrade han sig, o då menar jag stegrade
han sig...Emilia hamna på sniskan o när han travade
iväg så damp hon ju naturligtvis av han...förstår ingenting.
Leiken har ju varit jättesnäll o rida på slutet...
Slutade iaf med att Emilia hamna på ryggen o slog
sig naturligtvis..men det värsta var att antagligen var
det skyddsvästen som slog upp mot munnen o fick en
av framtänderna att gå ur..o då hela tanden..hitta den
I västen, så i illfart in till Kronoparkens jourtandläkare
då de naturligtvis hade stängt i Kil...de satte den tillbaka
men får se om den kommer att sitta...annars tror jag att
det gick bra med henne, gudskelov...

Dock blev ju jag skakis oxå, så Ida var snäll o satte sig
upp direkt o red en sväng, visst han testade om han fick
vända, men fogdade sig...sen satte jag mig upp o red en
sväng, samma där, han försökte vända, men inga andra
dumheter...som tur var..har ju inte den balansen som man
hade i yngre dagar precis..

Idag då...jo nu har jag varit till Arvika igen på provlopp.
Satte han i 35-40 tempo igen...blev 3 st..han tog ledningen
o fick sitta där ca halva loppet, sen kom ett varmblod o
tryckte sig förbi...Leiken höll ryggen, så gick 32 sista 1000,
o 29.5 sista 500..tycker jag är helt godkänt, för han kämpade
imål..o det är ju det jag vill ha tillbaka hos honom...Paw som körde
tyckte inte att han kändes helt bra, men mycke bättre än senast.
o det var ju det jag ville få bekräftat...så att vi kan ta o vinterträna
nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar