8 okt. 2009

Årjäng 6/10-09




Några dagar före start såg han ut såhär...
Är min hjälp i nöden Jenny som sitter
o håller i tömmarna,
redo för en tur..
Hon var även med till Årjäng o hjälpte mig
med det mesta. Guld värt
Vid halv 11 drog vi iväg mot Årjäng iaf..
När vi kom fram så fick vi reda på att
vi skulle stå i stall 8.
Vi parkerade släp o bil utanför o stövlade in,
var i Dagfinns stall,det kom rätt snart fram att
vi inte alls skulle stå där,utan i BOX 8
som låg på andra sidan byggnaden..
Jag var glad över att det var så,
för blir så trångt när man
står i ett stall o ska trängas med 4
andra hästar på en stallgång.
Fick trevliga grannar,
som hjälpte oss att få på tungbandet.
För det är inget Leiken tycker om,
men tillslut gick det.
Körde dock ut med Leiken lite för tidigt,
Jenny var snäll o körde o jag gick brevid,
för han var rejält taggad.
Dagfinn värmde han, vad jag tyckte rätt hårt,
men han behövde nog springa av sig lite.
Såg kanonfin ut.
Backade in han i boxen igen, av med
tungband o benskydd.
o på med Back on track täcket.
När det var typ 10minuter kvar till start
så kommer det en o säger att stänkskydden
ska på. PANIK..jag hade med dem,
men hade aldrig behövt sätta på dem förrut...
fick på 1 av dem efter mycket krångel,
men inte ngn av de 3
karlarna som försökte hjälpa till klarade det andra,
o tiden den gick...tillslut frågade jag grannen hur
mycke man fick böta OM man inte hade dem på
200kr fick jag till svar.
Då rök de, o Leiken kördes ut till volten..
Dock var inte Dagfinn där, då de hade ropat
ut 3minuter kvar till defilering..
liiiite svettigt vart det..men när
det var 1minut kvar så kom han o körde iväg..
PUH.
Starten gick o Leiken stormade till ledningen från spår 4.
Första 500 o 1000m gick efter 1.33, de andra låg
lååångt bakom, men i sista kurvan knappade de in.
Både norsken o tussarna blev dragna idag..
Men bara norsken som vann tog sig förbi Leiken..
Så det blev en
2a plats på tiden 1.36.1
Är kanonnöjd, ett helt lopp till utan galopp.
O 9000kr in på kontot är ju inte fy skam.
Nästa start blir som det ser ut nu i Åmål den 18/10
Oxå med Dagfinn i sulkyn, men med tuffare motstånd.
Så om ngn ska spela, ta plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar