3 okt. 2009

Börjar med en vilodag:)








Här kommer jag att uppdatera om min träning av Tofte Leiken.
Mamma heter Tofte Gnista och pappan Leik Kvik.



Leiken som han kallas till vardags är en 7årig kallblodstravare
som jag har haft sen han föddes,
delägde honom tills han var nästan
2 år med ägarinnan till mamman..sen vart det som det vart..
2 tjejer ska nog inte äga något ihop.


Har inte ångrat en sekund att jag köpte lös honom, även om det
mest har varit motgångar iform av hältor, byte av stall etc.
Men nu känns det som att det har vänt.
Har fått tag på ett kanonstall och
en tjej som hjälper mig att köra snabbjobb på banan.


Hade honom hos Christer i Klässbol förra året,
han gick en del provlopp o istrav.


Han vann 3 av 4 istrav o blev 2a den 4e...
Fick ett vandringstäcke då han vann flest lopp
av kallbloden, vilket var lite kul.
Sen vann han 2 regntäcken o 1 stalltäcke,
sponsorn som min make Jonas kallar sig
fick en skruvdragare oxå...




Tog "hem" honom i juni.
när han skulle behandlas för 3e gången.

Malin H Johansson heter tjejen som hjälper
mig nu med rakbanejobben.
Är hon som jag kommer ha som kusk först o främst oxå.


Leikens starter har gett följande resultat:


Momarken 5/5-09


Spår 1, Tom Horpestad körde.
Nr 2 voltade illa, Tom fick hålla igen o det
resulterade i startgalopp...37.0


Arvika 21/6-09


Spår 3, Christer körde,
till ledningen där han satt till sista kurvan då
nog orken tog slut...så blev diskad. Trist.
Fick hjälp av Marie med rakbanejobb
för att stärka på orken, körde till start nr:3


Årjäng 5/7- 09


Spår 1, Dagfinn Aaurum körde.
Startgalopp, men följde med fint.
5a på tiden 35.4
3000kr in på kontot.


Sen vart det veterinären,
båda kotorna o 1 knä vart sprutade med kortison.
Vila o uppträning,
2dgr i veckan var det 6 intervaller på Färjestads rakbana.


Årjäng 19/9-09


Spår 1, Malin körde,
han var spetsfavorit,
men Malin fick hålla igen lite
för att undvika galoppen.
Fick andra inner o höll bra där.
36,7 fa 500, 35.5 fa 1000.
sista 500 gick det 30.5
så kanske inte undra på att han blev lite sliten.
4a på tiden 34,9
4500kr in på kontot




Härnäst blir det


Årjäng 6/10
Spår 4a med Dagfinn i sulkyn.
Då Leiken gick snabbjobb i torsdags.
joggade igår så är det vilodag idag
o även imorrn...jogg på måndag
o start på tisdag


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar