18 okt. 2009

Loppet gjort...

Började väll lite sisådär,
efter värmningen kom Dagfinn in
o tyckte att han kändes stel..suck.
Fick order om att skritta han innan
starten..sagt o gjort. Malins Niklas
kom o hjälpte oss med tungbandet,
sen gick jag o Veronica med Leiken vid
def volten..jag vid huvudet, Veronica efter
med tömmarna..de måste ha skrattat gott åt
oss, dumma fruntimmer..
Dagfinn kom o hämtade LEiken o körde upp på
banan, blev en omstart, men sen small det
o Leiken satt i ledningen..o där satt han..
35,5fa 500 0 1000m..så lite lugnare än sist.
Sen var han FÖRST imål..33,8
tro att jag blev glad.
Kom en dam o gratta mig, jag gav henne en kram
o sprang sen iväg mot VINNARCIRKELN.
Fick mottaga ett presentkort från MUSTAD,
2 kartonger med skor får man tydligen..
blommor, som Leiken ville mumsa på fick
vi oxå...
Kort tog de på oss, jädra hår till o blåsa i ögonen,
men det får bli som det blir..sen fick jag sätta mig
på kanten på sulkyn för att segerdefilera...jag trodde
att jag skulle flyga av..höll i mig i ett krampaktigt tag.
Mitt i det bad Dagfinn mig att vinka till publiken..
Vad tänkte han då?? jag hade fullt upp att hålla i mig ju.
Sen kom den mystiska damen igen..
o presenterade sig som
Jojjes "mamma" då ramlade poletten ner..
.kul att hon kom fram..tror att det gick rätt
bra för dem idag oxå...
Går fortfarande på moln..
gud så underbart kul det var.

1 kommentar:

  1. Grattis igen och sug nu på den söööta segerkaramellen. Sen går vardagen och skitskottningen som en dans i flera veckor ska du se. "Jojjes mamma"

    SvaraRadera