12 feb. 2011

Längre tur än jag tänkt mig..

Igår vart det en tur, o eftersom hästarna hade stått
inne nästan hela dagen för att det var typ storm så
tog jag mig en längre tur än de 6km som han brukar
få gå dagarna efter snabbjobb..gick ju inte jättehårt
på snabbjobbet heller, så hade inte så jätte dåligt
samvete för detta...

Han fick springa på som han ville själv, pigg o fin.
Är nästan 6km dit man svänger av för att komma
hemöver igen, sen känns det inte alls lika långt hem,
så kanske blev 9km drygt igår...fint väder o Emilia
bakom på tefat, gudomliga vägar..på avtagsvägen
som man kör på för att komma till nästa väg, hade
det dock drivit igen lite, men Leiken plogade igenom
osså hörde man ett iiii där bak när Emilia flög över..
men hon satt kvar iaf..

Idag är jag förskyld, tung i huvve..men ingen feber
så var upp o slängde till hästarna lite vatten o gjorde
iordning det som ska göras iordning i stallet, sen vart
det hem..nu väntar duschen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar