22 feb. 2011

Piggelin...

O det är bara förnamnet det, lurade mig
i början av turen, skrittade väldigt lungt
för o vara Leik, de första travstegen var
det inte heller någon speciell fart i...
Men lurad vart jag, tog väll en 15 meter
sen gick det undan så snart han fick trava.
Hade tänkt o köra en 7km, men fick bli 5km,
Jisses vad han låg på..fort fort skulle det gå,
vill ju inte att det ska sätta sig i benen inför imorrn..
Öronen framåt o sprang fin fint...
Så Malin får nog hålla i sig imorrn, för det kommer
o gå undan..får se vad hon kommer o tycka om
mina körorder, var ju första gången senast hon körde
som jag gav ordentliga order om att sitta i ledningen så
länge det gick, o det gjorde hon ju men blev ju farter
därefter oxå..så nu tror jag att hon ska få söka sig
till dödens i värsta fall, bättre än att han blir fast,
det har ju tyvärr hänt alltför många gånger...
I början så galopperade ju hästar runt han så att
de kom ut, men nu i denna klassen är de mer rutinerade
o det händer nästintill aldrig att ngn felar på upploppet.
Så ska nog få prova att gå den hårda vägen imorrn,
kan nog bli lugnare tempo än om han tar ledningen,
för ngn av de hästarna som har över 200t på sig
lär väll komma o trycka på...
På måndag kommer han o kvala i monte, spännande
då han är enda kallblodet, hade ju inte väntat mig
något annat...men kul o se om han accepterar att gå
det tempo som Malin vill..kommer nog gå lite snabbare
än runt 1.42 som hon tänkt o rida.. tråkigt att jag inte
vet när det blir bara...håller en tumme lr 2 för att det
blir första loppet..blir så himla sent annars..
Men nu är det loppet imorrn som är i fokus..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar