16 okt. 2010

Snabbjobb på sandbanan

Hann med o göra 3 uppvärmingsvarv innan Petra o Helga
anslöt... så vart nästan 4 varv, då de brukar köra mitt "rätvarv"
hela tiden...första varvet uppför backen o på min speedsträcka
fick Leiken vara först, han sprang på bra, men kändes att han
bromsade lite..speedade på bra uppe...nästa 2 varv körde Petra
först, jag höll igen Leiken lite i uppförsbacken för att kunna
speeda ikapp då inte Petra kör så fort än med sin adept...

Men tillslut så fick hon igång henne helt ok oxå...så Leiken
fick göra det jag hade tänkt mig iaf..svettigt vart det. 1 varv
i avjoggningstempo hann vi med oxå..

Glad i hågen att inte klockan var mer än 10 i 6 började
jag o skritta hemöver, mellan kvart över 6 o halv 7 ska
mjölkbilen passera, så jag var glad o hinna hem innan...
vart ju himla tur att det fanns en gård att gå in på då
den jädra mjölkbilen uppenbarade sig redan 3 minuter
I 6...var ingen vacker remsa som kom ur min mun kan
jag lova..men det ordnade sig ju

Imorrn så blir det en liten ridtur, Emilia o en kompis
till henne ska ut o åka häst..o jag o Mindy ska få oss
en promenix i skogen, blir bra inför starten det...

Sen kommer förhoppningsvis hovslagaren på kvällen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar