1 okt. 2010

Snabbjobb

Gjorde en rövare idag, körde som vanligt o
värmde upp på slingan..sen när jag var tillbaka
så vände jag o körde en gång till i backarna, o Leiken
fattade galoppen på en gång..behövde inte ens smacka
han ökade så snart vi hade vänt...flåsig vart han..

Sen var det rakbanans tur...körde 5 vändor runt 50
tempo...sen 6e vändan så smackade jag på han när
det återstod 200m..o jisses vad han tog i..eller sänkte
sig o bara sköt iväg..tjoho....fick honom att ta det lungt
bortöver på den 7e vändan, sen när vi skulle tillbaka
var det ungefär som att jag vid de 200m gett han
klartecken att öka just åt det hållet, hade fullt sjå o
hålla han...men oj vad kul det är när det går lite fortare...

NÄr vi var klara med intervallerna så stannade han
så jag kunde få av knäkappor o ta loss cheken, sen
upp i sulkyn o hemöver...fick trava tills vi kom av
rakbanan, lungt o sansat..så en väldigt cleaver häst
jag har....

Nu blir det vila i dagarna 2...på måndag ska han få
kämpa lite igen..sen blir det massage...idag nöjde
jag mig med att stretcha han...o bot lindor på fram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar