7 jan. 2011

2 dagars jobb börjar bli en vana;)

Bild på det nya täcket som jag "vann" på tradera..

Igår morse hade jag utsläpp av juvelerna.

Gjorde en chansning att Leiken skulle

acceptera o få lite mindre mat o sen bli

riden en stund i hagen innan hö o resten

av maten...o jorå, det gick väll..


när Lina red iaf..märks att hon rider på ridskola.

För o rida ett kallblod som inte är mycke riden

är inte lätt, o speciellt inte barbacka...





Emilia försöker iaf, tyckte att hon var jätteduktig


men som sagt var, sitta utan stigbyglar ÄR vingligt


när man inte är van, jag skulle inte törs rida utan


sadel, men hon försökte iaf..sen att Leik fick sin vilja


igenom denna gången, det får man väll ta...


De avslutade med att ta sig en tur på vägen,
så han fick gå lite utan att pulsa..
Idag då..ja vilken tur..
Kom till stallet ngt senare än vad jag hade tänkte
mig, men det är en annan historia.
Leiken var uppe i det blå, Max hade ju åkt iväg
med transporten..o vara själv, nja det kan andra
sysselsätta sig med tycker Leiken.
Iaf, tog in han på en gång, selade, satte fast
boben o gav oss iväg..Lina hos mig i sulkyn
o Emilia bakom...blir sällan som man har tänkt sig.
Tänkte gå över på en liten väg som går längs ett gärde,
för att komma till nästa väg snabbare..GEnväg är senväg
ja ni vet..trodde att jag var rätt, insåg sen att attans jag har
ju kommit in på gärdet, försökte mig på att komma tebax
men hamnade ju naturligtvis i ett dike, Leiken nästan satt
ner, men tur man har en snäll o förståndig häst, han tog
i o fick upp oss...så det var ju bara o vända tebax det.
Iväg för att vandra lite på "vårat" gärde, men där vid
mötesplatsen där vi brukar äntra gärdet från stod en
bil (naturligtvis) sen var det en ngt för hög kant..
så fortsatte på en väg som vi körde med Petra för en
vecka sen, där hade det oxå snöat sen sist, visste
att jag skulle svänga höger bland det sista, gick i skoterspår,
o blev lite osäker o gick naturligtvis lite för långt, försökte
få Leiken att gå över till vägen vi skulle gå på..men han
är förståndig han, såg nivå skillnaden på snön o bara
VÄGRADE
Så vi fick pulsa tebax till vägskälet o gudskelov gick han
dit jag ville...sen var det bra resten kvar.
Är så skönt, för denna turen går runt..på fina vägar.
O tur hade vi ju att det var bobföre hela vägen oxå.
Så var ute dryga 2 timmar...mycke skritt vart det.
o uppskattar det till mellan 1.2-1.5mil, är så svårt då det går
lite kringel krangel...
Nu ska han vila imorrn, sen får vi se om det blir en liten
6km tur på söndag, nästa helg tror jag det får bli snabbjobb.
För att kolla om man ska lr inte anmäla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar