11 jan. 2011

Igår o idag

Igår så fick Emilia o Lina ta sig en skrittur
runt domänerna, lungt o stilla...

Idag vart det en kvällstur, Max skulle iväg
o träna, åka vid 19 o åter 22...ingen bra
ekvation när det gäller käre Leik...

Gav mig iväg vid 19, mot pålstadbacken,
dit är det väll ca. 6km, skrittade en hel del.
Körde den goa backen 2ggr...sen insåg jag att
det nog var närmare att gå genom tolita tillbaka
än att ta samma väg som jag kommit..så sagt
o gjort..Leiken var väldigt uppspelt när vi inte
vände som vi brukade, men lugnade ner sig rätt
snabbt...o det var väll tur, för den första backen
är rätt brant..neråt..över 2 järnvägar, turen var
med oss inget tåg...sen skritt uppför o nerför på
asfalt i ca 15min...så var ute närmare 2 timmar.

Så när jag stängde stalldörren hade ju Leiken sprungit
runt i boxen, men inte så vansinnigt mycke som jag trodde.
Sofi skulle vara åter en halvtimme efter jag åkte hem...

Nu blir det vila för han i 1 lr 2 dagar, beroende på om jag
får tillträde till rakbanan på fredag lr inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar