23 jan. 2011

Här går det undan...

Häromdagen kändes en flytt VÄLDIGT långt bort.
Igår kväll flyttade vi allt hö o det mesta av sakerna
till det nya stallet, idag tog jag det sista i bilen.

Släppte ut Leiken i hagen efter han ätit det mesta
av frukosten..han fick hö med men gick iväg för
att hurkla mot ngr stolp, tror han kände på sig att
något var pg...

Jag o Emilia körde sen skytteltrafik till dyngstan
med spånet som varit i hans box...

Hade beslutångest igår om jag skulle vänta lr flytta
han redan idag..men det vart till o flytta...fick för
mig att det skulle bli mer spring när den nya anlände
till hans nuvarande stall än vad det skulle bli vid hans
nya...o det jag såg när jag släppte ut han i sin nya hage
fick jag rätt...inte ett travsteg..dock så var stoet i andra
hagen väldigt nyfiken på Leiken, men han gick o nosade
i hagen han..brydde sig inte nämnvärt....skönt..

Åker tebax till de ska ta in dem ikväll, så får jag se hur
han har ätit o druckit under dagen...

Hoppas att det inte stör hans tävlingmoral imorrn..
vet att det blev ett riskspel, men tur att det är på hemmaplan
vi tävlar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar