9 jan. 2011

Smart häst jag har...

Men det vet jag ju redan..
Igår fick han en välförtjänt vilodag.
Idag vart det Lina brevid o Emilia på
ett tefat, isgata kan man lungt säga.
Men Leiken har ju brodd så det gick
finemang...

Tycker nog att traktorer hör hemma på
gärdet jag...o Leiken med..Försökte få den
vi mötte att stanna..men den gubben kan
inte veta vart bromspedalen satt för han
fortsatte o åka mot oss tills Leiken kastade
sig rakt ut i vägen framför han, aldrig att han
skulle gå förbi detta dära...så bara o gå tebax
o hitta ställe o vända på...tur han är duktig på
det..

Sen bar det iväg utan möten mot mitt mål.
En backe som är lång o svagt sluttande, perfekt.
När jag svängde in på den vägen tog han tag i grejerna
o började o öka självmant, smart han är....
Han har travat på bra de ställen vi travade på,
så tog nog bra idag...tog backen ifråga 2 ggr..
kändes som att det räckte, men inte ngt flåsig,
men började ånga om han så svett var han när
vi kom hem igen...

Har börjat o rasa av taken, så vart till o byta
täcke på han utanför, samma när vi gick iväg
då fick han bli fastbunden vid gårdens traktor,
för den jag brukar binda upp honom vid står under
taket, o skulle inte tro att jag riskerar att det kommer
nerdimpandes när vi står där,,,,nej tack..men Leiken
är ju så cool så det var inga problem för han o stå där
tog sig tom en smakbit av däcket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar