5 jan. 2011

Vad såg de som inte jag såg???

Har varit till stallet i snöyran o tagit in hästarna.
Vet inte vad det var med dem idag...
När jag väl var färdig med allt jag skulle o skulle
hämta Leiken, så vägrade han o komma till mig,
de stod båda två o kikade bortöver mot stallet
o knatade sen längre ner i hagen...jag såg inget
mer konstigt än att Eva hade ställt sin bil på
ett annat ställe än hon brukar...

Tillslut tog jag o satte på Max grimman istället
o knatade iväg mot öppningen med honom, o
då kom Leiken efter, bytte o satte på han grimman
istället o gick bra o komma ur hagen, men när vi kom
några meter innan stalldörren så frös han fast, jag hade
inget grimskaft, o ibland kan han bli sån då, men har
ALDRIG hänt när han ska in på kvällen o få kvällsmat.

när jag hade satt på pyamasen så gick jag ut o in med
han igen, så att han inte rusar ut med barnen imorrn..
men det gick lungt o sansat både ut o in..

Tempen stannade inte förrän 38, så blir till o tempa
imorrn bitti igen o hoppas att de har jagat upp sig i
hagen lr något, så att han inte får febern tebax..
verkar konstigt om den skulle komma nu men vill
inte riskera något inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar