25 jan. 2011

Gick han verkligen lopp igår????

När jag o Emilia kom till stallet idag fick hon
gå längst ner i hagen o hämta herrn..han stod
o tjusade med kompisen...men gick med Emilia
in i stallet där han stod snällt o väntade på att
jag skulle sela på han..puh..häromdagen stod
han ju inte still men nu verkar han ha landat.

Ut o band fast han för att ta på kärran, jorå
han kunde krubbita där oxå så stod snällt tills
jag var klar..

Iväg bar det...pigg som attans redan från början.
Skrittade på som aldrig förr, sen när vi skulle trava
var det inte den långsamma sorten precis..jisses vad
löpsugen..jag fick hålla igen för kung o fosterland...

Tur med spåret hade vi igen oxå...3...o kusken tror
jag ska vara duktig, har kört en hel del lopp iaf..sen
dessa lärlingar har ju inte kört ngt vidare med kallblod..

VIlle ju så gärna till Drammen, på v75 lopp, men våran
ekonomi pallar inte det just nu..o vetti katten om Leikens
poäng hade räckt till o komma med heller, så får se vad
nästa start kan inbringa, så att jag kan anmäla till slutet
av februari fanns även ett passande i slutet av mars..

Då hinns det ju med lite mer snöpulsning oxå, är nog
inte dumt, sen tror jag att jag ska få hit Håkan igen..
så att man får ett godkännande att han är ok..men jag
tror inte att det ska vara mycke kvar..var nog bara att jag
inte hade tränat styrka med han mellan han var hem sist
o första starterna..för han har ju blivit mycke bättre i travet
men de förra gångerna har han ju lackat ur det sista, men nu
såg han ju fin ut HELA vägen trots den snabba tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar