4 jan. 2011

2 dagars jobb igen...

Igår var det inte riktigt meningen att han
skulle göra något, men eftersom Niklas skulle
komma o sko så tänkte jag att han kanske
skulle bråka mindre ifall han hade aktiverats
innan...så Lina o Emilia följde med o fick rida
i sommarhagen i ca 40 min...de skrittade mest
Lina travade i 2 varv runt deras upptrampade
fyr kant spår, men hon tyckte att han var för
pigg så tordes inte mer...

Så det vart volter i varje hörn i båda varven,
Leiken funderade nog på vad som hände, men
tror att det är nyttigt för han jag...sen snett igenom
rakt upp o lite serpentiner oxå...

Gick bra när Niklas skodde, nu vart det flapskor fram.

Idag då..jo kan nästan kopiera söndagens bravader..
5km till gärdet, 1 varv runt gärdet med Emilia bakom
på bobben, sen släppte jag av henne o Lina som satt brevid
mig, tog mig 2 vändor uppför backen som är på gärdet,
ner o hämtade barnen igen, Lina ville inte åka bob så hon
hoppade upp vid mig igen, sen fick han dra Emilia på bobben
uppför backen o vidare gärdet runt...sen kan ni tro att
det går undan hemöver..det måste ju gå ngt grymt lätt då.
Men snöade o hade snöat inatt en del, så mjukt o skönt
på vägen...

Nu ska han få välförtjänt vila imorrn, sen ska barnen rida
barbacka på torsdag...om det går, han ä ju inte rund över
ryggen precis, men prova måste man ju göra...sen blir det
lite jobbigare för han på fredag igen...planera ä kul det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar